Hyppää sisältöön

GoGolfilla takana roima kasvun vuosi – uudet kiertueet otettiin hyvin vastaan

GoGolf järjesti viime vuonna noin 50 golftapahtumaa.

GoGolf kasvoi vuonna 2017 roimasti. Liikevaihto tuplaantuu yli miljoonaan euroon. Golfalan moniottelija aloitti tänä vuonna golftapahtumien järjestämisen.

LIIKEVAIHTO KAKSINKERTAISTUI, kävijämäärät kasvoivat ja pelaajat ottivat uudet golfkiertueet hyvin vastaan. Ei ihme, että GoGolfin toimitusjohtaja Hanni Tyryn naama loistaa.

”Perustimme Suomeen viisi uutta klubipelaajille tarkoitettua golfkiertuetta ja kaikkiaan järjestimme yli 50 golftapahtumaa eri puolella Suomea. Takana on vauhdikas kausi, johon voi olla monellakin tavalla tyytyväinen”, Tyry sanoo. ”Hyvä kasvu ja loistavasta tiimistä ja hyvistä yhteistyökumppaneista.”

Golftapahtumien osalta ensimmäinen vuosi herätti lupaukset. Ensi vuonna tapahtumien määrää on tarkoitus lisätä jonkin verran.

”Golfarit löysivät tapahtumamme hyvin ja mikä tärkeintä myös viihtyivät niissä. Erityisen rohkaisevaa oli se, että saimme tyytyväisiä kanta-asiakkaita, jotka osallistuivat tapahtumiimme useita kertoja”, Tyry sanoo.

Eri kiertueiden osakilpailut ja tapahtumat GoGolf järjestää pääyhteistyökentillään, joita yrityksellä on kotimaassa ja Virossa kaikkiaan 18 kappaletta.

Suosituimpia kiertueita olivat Golfin Big Bang -matkojen ympärille rakennettu Big Bang -kiertue sekä Destinations Tour, jossa jokaisella reiällä oli järjestetty leikkimielinen erikoiskilpailu.

Destinations Tour oli täysin uudenlainen konsepti, josta pitivät myös sellaiset golfarit, jotka eivät muuten juuri vieraile golfkilpailuissa.

 

GoGolf teki tänä vuonna kolmevuotisen yhteistyösopimuksen Oliver Lindellin kanssa. GoGolfin puolesta sopimuksen allekirjoitti toimitusjohtaja Hanni Tyry.

GoGolf teki tänä vuonna kolmevuotisen yhteistyösopimuksen Oliver Lindellin kanssa. GoGolfin puolesta sopimuksen allekirjoitti toimitusjohtaja Hanni Tyry.

Antero Lindell

 

TAPAHTUMIEN LISÄKSI GoGolf jatkoi panostuksia myös medialiiketoimintaan. Tämä näkyi kävijämäärän roimana kasvuna.

Koko vuoden aikana GoGolf tavoitti Google Analyticsin mukaan lähes 300 000 käyttäjää, mikä on yli 30 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Istuntojen määrä nousi 1,2 miljoonaan ja sivulatauksien puolestaan 3,6 miljoonaan. Näissä oli kasvua edellisvuoteen nähden yli 50 prosenttia.

”Vahvistimme toimitustamme syksyllä ja kasvutahti oli vieläkin kovempaa syys-joulukuussa. Tämä lupaa hyvää ensi vuotta ajatellen”, GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen sanoo.

”Sosiaalisessa mediassa olemme Suomen suurin golftoimija. Esimerkiksi Facebookissa meillä on jo yli 11 000 tykkääjää ja kiitettävän aktiivinen gogolfari-yhteisö.”

GoGolf Guiden kansi näyttää näin hienolta.

GoGolf Guiden kansi näyttää näin hienolta.

GOGOLFIN JÄSENETUIHIN kuuluva GoGolf-lehti ilmestyi viime vuonna neljä kertaa. Täysin kotimaisen golflehden ensimmäinen numero ilmestyi keväällä 2016, ja se on saanut lukijoilta erittäin hyvän vastaanoton.

Uusi printtituote oli GoGolf Guide, joka ilmestyi maaliskuussa GoGolf-lehden välissä. Lisäksi sitä jaettiin Golfmessuilla GoGolfin jäsenyyden ostaneille pelaajille.

”Esittelemme Guidessa yhteistyökenttämme kotimaassa ja ulkomailla. Sekä jäsenemme että golfkentät ottivat Guiden erinomaisesti vastaan. Guide toimii erinomaisena markkinointikanavana kentille ja kenttäoppaana pelaajille myös ensi vuonna”, Hanni Tyry lupaa.

Kaikkiaan GoGolfin mittavista jäseneduista nauttii noin 20 000 golfaria. Heistä suurin osa on saanut jäsenyyden kotiseuransa ja GoGolfin välisen yhteistyön kautta. Jäsenet ovat myös saaneet nauttia siihen kuuluvasta hole-in-one-vakuutuksesta, joka kattaa samppanjatarjoilut 555 euroon saakka myös harjoituskierroksilla.

“Jäsenyys on meidän näkemyksemme parhaasta mahdollisesta tavasta pelata golfia. Se on tehty pelaajalta pelaajalle, ja sitä kehitetään koko ajan”, sanoo GoGolfin kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Sebastian Solomon.

 

TOIMINNAN LAAJENTUMINEN näkyi liikevaihdon kasvuna. Kun vuonna 2016 GoGolfin liikevaihto oli noin 520 000 euroa, tänä vuonna liikevaihto nousee ennusteen mukaan lähes 1,2 miljoonaan. Yksi syy liikevaihdon suuren kasvuun on verkkokauppamyynnin nousu. GoGolf myy verkkokaupassa muun muassa erilaisia green fee -tuotteita yhteistyökentilleen.

Vuonna 2017 GoGolf myi eniten greenfeetä Kytäjälle, Pärnu Bayhin, Pickalaan ja Tahkolle. Kentät jatkavat yhteistyökumppaneitamme myös ensi vuonna, mutta luvassa on myös mielenkiintoisia, uusia kenttiä.

 

GOGOLF-KONSERNIIN kuuluu tätä nykyä myös Golfresepti-matkatoimisto. Yrityskaupan jälkeen GoGolf vastaa myös GoExpon yhteydessä järjestettävistä Golfmessuista. Ne ovat golfalan moniottelijan suuri voimannäyttö golfkauden alla, maaliskuun alussa.

”Yksi suuri tavoite ensi vuoden messuilla on se, että yhteistyössä Golfliiton kanssa pyrimme innostamaan sellaisia messuvieraita golfin pariin, jotka eivät vielä pelaa”, Solomon sanoo.

”Tuttuun tapaan messuilla pääsee tietenkin hypistelemään ja kokeilemaan kauden uutuusvälineitä sekä tutustumaan mielenkiintoisiin kohteisiin ulkomailla. Messuilla myymme myös kauden parhaat diilit yhteistyökentillemme ja kotimaiset golfkentät ovat näkyvästi esillä.”

GoGolfin ja Golfreseptin yhteenlaskettu liikevaihto on vuonna 2017 noin 2,4 miljoonaa euroa. Yritysten palveluksessa työskentelee kaikkiaan jo 14 golfalan ammattilaista.

Etsi luettavaa