Hyppää sisältöön

Golf Sky ja GoGolf Lounge aukesi Tampereelle: ”Miljoonaluokan investointi”

Tampereella Golf Sky ja GoGolf Lounge ovat nyt yhdessä ja samassa tilassa.

Nokialle on avattu golfin todellinen viihdekeskus, jossa yhdistyvät Euroopan suurin golfin erikoisliike ja sisäharjoittelutilat ravintolapalveluineen. Kyseessä on yksi golftoimialan kärkihankkeista koko Suomessa.

GOGOLF ON kehittänyt uuden konseptin, jossa yhdistyvät Golf Skyn välineliike ja GoGolf Lounge -sisägolfkeskus. Ensimmäisen uuden konseptin mukaisen tila avattiin virallisesti tänään Nokialla.

Golftunnelmaan pääsee välittömästi, sillä liikkeeseen astutaan sisään tuulikaappiin rakennettua St. Andrewsistä tuttua Swilcan Bridge -sillan replikaa pitkin.

Sen jälkeen asiakasta odottaa vastaan avara aula, josta löytyvät muun muassa kassat, A-oikeuksin varustettu Lavazza-kahvila. Heti vasemmalla on kuusi Trackman-simulaattoria ja oikealla kaksi vip-simulaattorihuonetta. Välinefittaus tapahtuu GoGolf Loungen Trackman-simulaattoreilla viihtyisässä ympäristössä.

Varsinainen myymälä, joka saattaa olla jopa Euroopan suurin, löytyy suoraan edestä. Myöhemmin tilaan avataan neljä padel-kenttää. Yhteensä käytössä on peräti 6 000 neliömetriä.

Sisäharjoittelukeskuksesta löytyy myös 20 lyöntipaikka ja yli 200 neliömetrin lähipelialue, jonka pinnanmuodot on suunniteltu yhdessä GoGolfin päävalmentajan Timo Karvisen kanssa.

”Puttiviheriön kallistukset palvelevat myös tavoitteellisia golfaajia ja maamme johtavia kilpapelaajia. Lyöntipaikkoja on yhteensä 20, minkä ansiosta voimme jatkossa tarjota myös ryhmävalmennuksia. Olemme luoneet tähän täysin uuden konseptin, jossa jokaiselle osallistujalle luodaan oma kehityssuunnitelma talven ajaksi”, Karvinen kuvailee.

Golf Skyn myyntipäällikkö Daniel Gran kertoo, että asioita on haluttu tehdä eri tavalla, luoda jotain uutta.

”Halusimme luoda wow-efektiä ja paikan, mihin tullaan viihtymään. Jo sisääntulo tekee ison vaikutuksen”, Gran sanoo.

Näytä tämä julkaisu Instagramissa

Henkilön GoGolf.fi (@gogolffi) jakama julkaisu

TILA RAKENNETTIIN käytännössä nollasta, joten voidaan puhua merkittävästä satsauksesta.

”Puhutaan miljoonaluokan investoinnista. Se on tällaiselle pk-yritykselle erittäin merkittävä”, sanoo GoGolf-konsernin toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki.

Rehumäki uskoo uuteen konseptiin. Hän sanoo, että golfmyymälä ja sisägolfkeskus houkuttelevat molemmat golfareita paikalle. Näin kaksi GoGolf Oy:n eri liiketoimintaa tukevat toisiaan.

”Me uskomme, että ihmiset löytävät hyvin tämän paikan. Kun tässä yhdistyvät sekä harjoittelu, mailojen fittaaminen, varmaan Euroopan suurin välinekauppa, niin tämä luo mahdollisuuden tulla pidemmäksi aikaa kuin tulla esimerkiksi hakemaan vain hanskoja ja palloja”, Rehumäki kertoo.

”Me haluamme, että ihmiset tulevat tänne viihtymään ja nauttimaan golfin hyvästä fiiliksestä”, Rehumäki sanoo.

REHUMÄEN MUKAAN uudella konseptilla ollaan menossa maailmalle.  GoGolf palkkasi aiemmin syksyllä Ruotsiin maajohtajaksi Tuomas Mäen. Hänen mukaan tavoitteena on avata vastaavanlainen konsepti Ruotsiin ensi vuonna.

”Ruotsi on hyvin kilpailtu ja Euroopan toiseksi suurin golfmarkkina. Helppoa murtaututuminen sinne ei tule olemaan, mutta meillä on täysin uniikki konsepti, jossa lyödään yhteen golfliike ja sisägolfkeskus. Sllä varmasti pärjätään siellä tosi hyvin”, Mäki arvioi.

”Ruotsalaiset ovat hyvin sosiaalisia, joille viihteellisyys on tärkeää. Viihtellisyyteen kun panostetaan, ne se istuu sinne todella hyvin”, Mäki arvioi.

MYYMÄLÄSSÄ ERI brändit löytyvät pääosin ripoteltuna omiin shopeihin. Wilsonin myyntipäällikkö Tuomas Korpi kertoo, että ajatus ei ole uusi. Sen sijaan se on uutta, että liikkeessä löytyy poikkeuksellisen paljon tilaa tehdä ostoksia kaikessa rauhassa.

Kova golfbuumi yhdistettynä koronapandemian aiheuttamaan komponettipulaan on jotanut siihen, että golfvälineiden saatavuus on ollut normaalia heikompaa. Korven mukaan tilanne ei täysin helpota vielä ensi vuonna.

”Olemme saaneet tilattua tavaraa lisää, mutta kysyntä on samaan aikaan kasvanut valtavasti. Samoja haasteita tullaan näkemään ensi vuoden puolella”, sanoi Korpi viitaten ajoittaiseen golftavarapulaan.

ENTINEN AMMATTILAISPELAAJA Pauli Hughes toimi pitkään Jyväs-Golfin toiminnanjohtajana. Nykyään hän välittää vähittäismyyjille muun muassa Original Penguin- ja Callaway Apparel -vaatemerkkejä.Hughesin ensimmäinen reaktio Golf Skyn ja GoGolf Loungen yhdistelmäkonseptista oli: vau!

”Ihan käsittämätöntä, että meillä on näillä leveyspiireillä tämänkokoisia myymälöitä ja näin hienoilla esillepanoilla. Jokainen brändi voi olla esillä juuri sillä tavalla kuin itse haluaa ja on tilaa tehdä ostoksia, eikä ole liian ahdettu fiilis. Kyllä mä sanon, että suomalaisen golfkuluttajan kiva kuluttaa rahaa täällä”, Hughes totesi.

Hughes oli Korven tapaan torstaina viimeistelemässä molempien brändien osastoja. Samalla hän ehti kertoa Pingviini-merkin mielenkiintoisen syntyhistorian. Tarinan voi kuunnella alla olevalta videolta.

TALVIGOLFARIT VOIDAAN jakaa karkeasti ottaen kahteen osaan: tavoitteellisiin treenaajiin ja viihdekäyttäjään.

GoGolfin liiketoimintajohtaja Mikael Hästbacka kertoo, että vuosi sitten avatussa GoGolf Loungessa Espoon Kerassa noin 70 prosenttia asiakkaista käytti Trackman-simulaattoria pelaamiseen tai viihdekäytössä. Loput 30 prosenttia harjoittelijoista hyödynsivät lyöntianalysaattorin rangetoimintoa harjoittelussaan.

”Viihdekäyttö tulee entuudestaan kasvamaan”, hän arvioi.

GoGolf Lounge Tampereella on huomioitu molemmat kohderyhmät. Kahdeksan Trackman-simulaattorin lisäksi sisägolfkeskuksessa on 20 lyöntipaikkaa ja lähipeliviheriö. 

”Lyöntipaikoilla järjestetään golfkursseja ja yksityistunteja. Tilaa löytyy ja myös laatua”, Hästbacka lupaa.

GoGolf Lounge ja Golf Sky Tampere toimii osoitteessa Juhansuonkatu 6. Avajaistarjoukset ovat voimassa 16.11. saakka paikan päällä ja Golf Skyn verkkokaupassa ja myymälöissä.
 

Etsi luettavaa