Hyppää sisältöön

GoGolfin verkkosivuilla vilkas alkuvuosi – kävijämäärä lähes 50 prosentin kasvussa

GoGolfin kävijämäärät ovat olleet alkuvuonna 2019 kovassa kasvussa.

GoGolf.fi:n kävijämäärä on kasvanut vuodessa kaikilla eri mittareilla. Panostukset nopeaan uutisointiin ja golfareita kiinnostavan sisällön tuottamiseen ovat kantaneet hedelmää.

GOGOLFIN KÄVIJÄMÄÄRÄT ovat olleet alkuvuonna hurjassa kasvussa. Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna GoGolf.fi tavoitti Google Analyticsin tarjoaman datan perusteella lähes 50 prosenttia enemmän golfista kiinnostuneita ihmisiä kuin tammi-maaliskuussa 2018.

Eri kävijöitä vieraili sivustolla noin 125 000. Google Analytics laskee eri kävijäksi eri ip-osoitteista tulleet kävijät. Yksi kävijä voidaan siis laskea useammaksi, jos hän vierailee sivustolla esimerkiksi eri päätelaitteilla.

Myös istuntojen (+44 %) ja sivulatauksien (+25 %) osalta GoGolfin luvut ovat tukevasti plussan puolella. Trendi on ollut sama jo pitkään, mutta tänä vuonna kasvulukemat ovat kiihtyneet entisestään.

Vuonna 2018 eri kävijöitä oli 25 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Samaan aikaan istuntojen määrä kasvoi 30 prosentilla.

GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen näkee, että kävijämäärän kasvu on tulosta vuosien määrätietoisesta työstä ja panostuksesta nopeaan uutisointiin.

”Emme ole tehneet mitään kommervenkkejä, vaan toimituksemme on ahkeroinut jo pitkään, mikä on kantanut hedelmää”, Miettinen sanoo. ”Tällaiset kasvuluvut kertovat, että työnteko eivät ole menneet hukkaan ja että olemme tehneet oikeita asioita.”

GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen iloitsee kasvaneista kävijämääristä verkossa.

GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen iloitsee kasvaneista kävijämääristä verkossa.

Hanna Latvanen

MIETTISEN MUKAAN yksi joskaan ei merkittävin syy vierailijamäärän kasvuun on ollut suomalaisten kilpagolfarien hyvä menestys, kun uutisoitavaa on ollut enemmän. Tänä vuonna European Tourilla pelaa ennätysmäärä suomalaisia ammattilaisia – siitäkin huolimatta, että Mikko Ilonen kertoi toissa viikolla lopettavansa kilpauransa.

”Kilpagolfia seuraa tarkasti innostunut faniryhmä, mutta suurta massaa kiinnostavat sitäkin enemmän kovat uutiset ja omaan pelaamiseen liittyvät hyötysisällöt”, Miettinen näkee. ”Tänä vuonna kiinnostusta on esimerkiksi herättänyt golfin sääntöuudistus, joka oli suurin pitkään aikaan.”

GoGolf on saanut tänä vuonna myös muutamia merkittäviä uutisvoittoja, ja sivustoa on lainattu useasti eri valtamedioissa. GoGolf uutisoi ensimmäisenä esimerkiksi Hill Side Golf & Country Clubin konkurssin, joka on ollut tämän vuoden luetuin juttu sivustolla. Vaikka kenttäyhtiö meni nurin, kentän toiminta jatkuu tulevana kesänä yrittäjävetoisesti ja konkurssipesän tukemana.

Kovien uutisten ohella GoGolf tarjoaa myös viihteellistä golfsisältöä.

”Suurelle osalle harrastajista golf ei ole haudanvakava asia, vaan keino rentoutua arjen pakerruksesta, eikä pelkästään golfkentällä vaan myös verkkosisältöjen kuluttajina”, Miettinen näkee.

 

”Tarjoamme edullisen ja tehokkaan tavan golfareiden tavoittamiseen.”

– Hanni Tyry

 

VERKKOSIVUSTON LISÄKSI GoGolfin julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää aikakauslehteä, jonka painos on 20 000. Lehti on GoGolfin jäsenetu ja sitä myydään myös Lehtipisteissä. 25 euron jäsenyyteen sisältyvät myös Suomen kattavin hole-in-one-vakuutus sekä green fee -edut GoGolfin yhteistyökentille ja Leppävaarassa sijaitsevalle GoGolf Rangelle.

GoGolfin mediamyynnistä vastaava Hanni Tyry iloitsee kävijämäärän kasvusta. 

”Mediamyynnin kannalta tilanne näyttää todella hyvältä.” Tyry toteaa. ”Mainostaminen GoGolfin sivuilla on tehokasta ja varsinkin uutiskirje on todella tehokas ja tulokset ovat heti mitattavissa”, Tyry sanoo.

Maanantaisin ja perjantaisin uutiskärjellä lähtevällä GoGolfin uutiskirjeella on lähes 50 000 tilaajaa. Golfkauden aikana uutiskirjeessä nostetaan myös edullisia green fee -diilejä.

”Kirjeen avausprosentti on erittäin hyvä. Meille on tärkeää, että pystymme tarjoamaan golftoimijoille ja muille yrityksille Suomen parhaat kanavat golfareiden tavoittamiseen”, Tyry sanoo.

GoGolfin kasvu ei rajoitu pelkästään kävijälukuihin, sillä vielä suuremmassa kasvussa oli alkuvuonna yrityksen verkkokauppamyynti, joka kasvoi alkuvuonna yli 60 prosenttia. Ajankohtaan sisältyy esimerkiksi Golfmessut, joiden aikana green feetä, peli- ja majoituspaketteja ja pelioikeuksia myytiin GoGolfin yhteistyökentille usealla sadalla tuhannella eurolla.

Etsi luettavaa