Hyppää sisältöön

Revontuli ”halpuuttaa” – näin edullista kausimaksua löytyy tuskin mistään?

Revontuli Golf sijaitsee Hankasalmella.

Revontuli Golf pyrkii saamaan uusia golfin harrastajia. Hankasalmella sijaitseva kenttä romahdutti pelikausimaksun hinnan alle 300 euron.

Tänä syksynä usea kotimainen laskettelukeskus on myynyt kausikortteja pilkkahintaan, mikäli riittävän moni asiakas sitoutuu ostamaan kausikortin tiettyyn aikaan mennessä.

Nyt samaa kokeilee Keski-Suomessa sijaitseva golfkenttä. Revontuli Golf aikoo myydä pelikausimaksun 295 eurolla, mikäli vähintään 300 asiakasta sitoutuu ostamaan ”kausikortin” helmikuun loppuun mennessä. Kausimaksun normaali hinta on 695 euroa. Kausipelioikeuden hankkineen lapselle kausipelioikeus maksaa ainoastaan 50 euroa.

”Julkaisimme kausipelioikeuskampanjan osakkaillemme sekä jäsenillemme viime perjantaina. Kuhina on ollut uskomaton, kun varsinaista markkinointikampanjaa ei ole vielä ehditty edes käynnistää”, sanoo Revontuli Golfin toimitusjohtaja Tiia Valkama. ”Nyt on täyttynyt tavoitteesta jo kolmasosa ja koko ajan ropisee sähköpostiin hakemuksia.”

Halvempaa kuin hoitovastike

Tarjoushinta on huomattavasti edullisempi kuin osakkeiden maksama hoitovastike. Kampanjan toteutuessa Revontuli Golf kuitenkin sitoutuu pudottamaan myös vastikkeen hinnan 295 euroon.

Revontuli Golfissa on 200 osakasta. Valkaman mukaan aiempina vuosina on myyty pelioikeuksia noin 40 kappaletta vuodessa. Näistä on kertynyt kentän kassaan noin 120 000 euroa. Mikäli kampanja toteutuu eli vähintään 300 golfaria sitoutuu hankkimaan pelioikeusmaksun, hoitovastikkeista ja vuokrapelioikeuksista tuloutuu yhteensä 147 500 euroa. Revontuli Golfin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 320 000 euroa.

”300 kausipelioikeudella pärjäämme, mutta uskomme, että tavoite ylittyy”, Valkama sanoo.

Uusia pelaajia haussa

Revontuli Golfin yksi tavoite on se, että ihmiset ymmärtäisivät, että golf ei ole kovinkaan kallis harrastus ja pelaajien määrä lisääntyisi alueella.

”Meille tärkeintä tässä kampanjassa on, että golfareiden määrä kasvaisi ja että meidän kentälle löytyisi uusia pelaajia. Saamme jatkuvasti positiivista palautetta kentästämme kävijöiltä, mutta on vielä liian paljon niitä, jotka eivät ole vielä meidän kenttää testanneet. Uskomme, että kausipelioikeuden ostajat tuovat kavereitaan kentälle ja positiivinen viesti leviää.”

Revontuli Golfin tavoite 300 pelioikeuden myymisestä ei kuulostaa kovalta. Kun Pälkäneellä sijaitseva Sappeen laskettelukeskus myi kausikorttiaan 99,99 eurolla, kampanja saavutti huikean suosion. Sappeen verkkosivujen mukaan kampanjaan sitoutui yli 17 000 ihmistä.

Kampanja toi Sappeen kassaan noin 1,7 miljoonaa euroa. Se on lähes yhtä paljon kuin koko yrityksen viime vuoden liikevaihto yhteensä.

Etsi luettavaa