Hyppää sisältöön

Wilsonin uutuudessa on pienoispyörrekehittimet – eli siis mitkä

Pituus ennen kaikkea.

Wilsonin D300-sarjassa uuteen draiveriin on upotettu evämäisiä ulokkeita ja rautojen lyöntipinta on irrotettu lähes kokonaan lavan rungosta.

Wilson hakee kauteen 2017 vauhtia hieman tavanomaisesta poikkeavilla ratkaisuilla. Merkin D300-raudat ja -puumailat on suunniteltu puhtaasti maksimipituutta ajatellen. Puumailoissa on keskitytty ennen kaikkea aerodynamiikkaan ja keveyteen, kun rautamailoissa on tehty kaikki voitava trampoliiniefektin maksimoimiseksi.

Ilmanohjaimia kuin kilpa-autossa ikään

Puumailojen kruunua koristavat lukuisat evämäiset Micro Vortex Generator -ilmanohjaimet eli pienoispyörrekehittimet, kuten termin voisi vapaasti suomentaa. Näiden ulokkeiden tarkoituksena on vähentää imusta johtuvaa ilmanvastusta ja siten parantaa mailanpäänopeutta. Sarjassa on miesten ja naisten draiverien lisäksi täysi sarja väyläpuita ja hybridejä kummallekin sukupuolelle. 

Aimo annos aerodynamiikkaa.

Aimo annos aerodynamiikkaa.

Wilson Staff

Lapa täynnä reikiä

D300-raudoissa pituutta on haettu perinteistä matalampien nostokulmien lisäksi poraamalla reikiä lavan läpi lyöntipinnan taakse. Tämän luvataan antavan ohuelle ja joustavalle lyöntipinnalle entistä enemmän liikkumatilaa osumassa ja sitä kautta lisäävän pallon lähtönopeutta. Samalla vapautuu enemmän massaa siirrettäväksi lavan reunoille ja alaosaan, minkä luvataan lisäävän anteeksiantavuutta.

Lyöntipinnan takana on reilusti tilaa.

Lyöntipinnan takana on reilusti tilaa.

Wilson Staff

Pelimiesten rautoihin maltillisia uudistuksia

Myös Wilsonin tallipelaajien suosima FG Tour -rautamailasarja uudistuu V6-malliversioonsa. Taotussa lavassa on tuttuun tapaan volframipainot siirtämässä painopistettä alemmas ja uudessa V6-mallissa niitä on aiemmasta poiketen koko setissä, eikä ainoastaan pitkissä raudoissa. Lyhyissä raudoissa volframi-insertti on keskellä lavan alaosaa parantamassa tuntumaa osumassa, kun pitkissä raudoissa lisäpaino on jaettu lavan alaosan reunoille parantamaan anteeksiantavuutta.

Uudessa mallissa on entistä enemmän volframia.

Uudessa mallissa on entistä enemmän volframia.

Wilson Staff

 

Uusi välinelaivue saapuu Suomeen alkuvuoden 2017 aikana.

Etsi luettavaa