Hyppää sisältöön

Yhteistyössä : Cobra Golf

Cobran Aerojet-raudat sopivat klubipelaajalle kuin nenä päähän: ”Näillä muuten lähtee”

Aerojetin raudat on valmistettu pelaajalle, joka tarvitsee lyöntiinsä sekä pituutta että anteeksiantavuutta. Katso Antti Vaalaksen testivideo jutun pääkuvan paikalta.

Cobran täksi kaudeksi julkistamat Aerojet-raudat ovat täynnä uutta teknologiaa.

Ensiksi on mainittava lavan PWRSHELL H.O.T Face -lyöntipinta, joka on valmistettu takomalla ja suunniteltu tekoälyn avulla. Lavan pinta vaihtelee paksuudeltaan, jotta pallo lähtisi tehokkaasti mahdollisimman monesta kohtaa lapaa. Taotun lyöntipintainsertin idea on tehdä entistä isommasta alueesta kimmoisa lisäten pallon lähtönopeutta ja -kulmaa. Lisäksi se tuo osumafiilikseen pientä lisämaustetta.

Toinen mielenkiintoinen juttu on lyöntipinnan takaa löytyvä uusittu PWR-BRIDGE-painotus. ’’Leijuva’’ paino, joka ei kosketa lyöntipintaan, edesauttaa pinnan kimmoisuutta ja vaikuttaa pehmentävästi osumatuntumaan ja lyöntiääneen. 

Aerojetin hyvän osuman alue on todella iso, kiitos PWRSHELL H.O.T Facen. Lavan sisällä oleva PWR-BRIDGE näkyy oikeanpuoleisessa kuvassa sinisenä. KUVAT: COBRA GOLF

Kuten tavallisille harrastelijoille suunnatuissa mailoissa on tapana, lavan painopiste on alhaalla. Se lisää pallon lähtökulmaa ilmaan ja suoristaa kierteitä. Pallon lähtökorkeutta nostavat tekijät mahdollistavat rautasetin nostokulmien madaltamisen, mikä puolestaan pidentää lyöntiä. 

Cobran Aerojetit ovat yllättävän sirot distance-raudoiksi. KUVAT: COBRA GOLF

Tämä on ollut mullistava juttu harrastelijoiden rautaseteissä. Valmistajat ovat onnistuneet rakentamaan mailoja, kiitos parempien materiaalien, valmistusmenetelmien ja suunnittelun, joissa pienemmistä nostokulmista huolimatta lyönnit nousevat riittävästi ilmaan. 

Miten Cobran Aerojetit erottuvat edukseen? Tullaan siihen nyt. 

Kaikki teknologia on kiva juttu, mutta parasta Aerojetissä on se, miten se on mailaan yhdistetty. Jollain keinolla Cobra on onnistunut pitämään lavan miellyttävän näköisenä, siis riittävän sirona. Vaikka mailat ovat suunniteltu anteeksiantaviksi ja helposti nostaviksi, se ei näy liikaa lähtöasennossa. Lavan pohja ja yläreuna eivät ole ylileveitä.

Edes offsetiä (varsi etureunan etupuolella) ei ole yhtä paljon kuin tyypillisessä harrastelijan mailassa. Hillitty offset pitää lavan yksinkertaisemman näköisenä, sitä ainakin minä arvostan. 

Vaikka en ajattele kuuluvani Aerojetin kohderyhmään, pidin mailoilla lyömisestä. Lähtöasennossa ne eivät häirinneet silmääni kömpelön koon takia.  Mikä tärkeintä, lyödessä tuntui siltä, että kaikella modernilla teknologialla oli tarkoituksensa. Lyönnit nousivat vaivatta ilmaan ja lensivät pitkään ja suoraan. Jos etsit erinomaisia klubipelaajan rautoja, kokeile ihmeessä Aerojet-rautoja.

Cobra Aerojetin teknisiä speksejä

MailaNostokulmaLie-kulmaOffsetPituusJäykkyys
418.5°62.00°5.439.25”S, R
520.5°62.50°4.638.50”S, R
623.5°63.00°3.937.75”S, R
726.5°63.50°3.237.25”S, R
831.0°64.00°2.636.75”S, R
936.0°64.50°2.036.25”S, R
PW41.5°65.00°1.536.00”S, R
GW47.5°65.00°1.035.75”S, R
SW54.0°65.00°1.035.50”S, R

Etsi luettavaa