Cobralta päntiönään uutuuksia – tältä näyttää uusi King Radspeed -tuoteperhe

Jussi Miettinen
Cobra julkisti tänään King RadSpeed-malliston. Mitä uutta mailat tuovat tullessaan?
Cobran uuteen Rad-mallisto sisältää draiverin, väyläpuut, hybridit ja raudat. Yhdysvaltalaisen golfvälinemerkin uusi tuoteperhe korvaa kaksi vuotta sitten markkinoille tulleen Cobra F9 Speedback- ja Speedzone-malliston.
Mailoihin on ujutettu paljon ”vanhaa” teknologiaa edellisestä tuoteperheestä, mutta myös uusia innovaatioita, joista merkittävin on Radial Weighting -konsepti, josta myös tuoteperheen nimi on peräisin.
Cobran mukaan tässä on ideana se, että mailoihin on laitettu ekstrapainoa sekä lähelle osumapintaan että mahdollisimman kauas taakse, jolloin painot ovat kauempana toisistaan kuin koskaan. Valmistajien testien perusteella tämä tuottee enemmän pallonlähtönopeutta ja anteeksiantavuutta.
Radical Weightin -teknologia on käytössä kaikissa King Radspeed -mailoissa draiverista rautoihin.
Mailat tulevat myyntiin tammikuun lopulla.
Kolme uutta draiveria
Lippulaivatuote on tietenkin uusi draiveri, joita Cobra esitteli kerralla kolme kappaletta: King Radspeed, King Radspeed XD ja King Radspeed XB. Naisille tulee myös oma versio samoilla ominaisuuksilla.
Cobra King Radspeed

Maila on tarkoitettu hyville pelaajille, siis sellaisille lyövät palloa vähintään 100 mailia tunnissa ja kykenevät työstämään palloon kierteitä oikealle ja vasemmalle.
Mailan pohjassa oleva 28 gramman siirrettävä paino on edessä ja kevyempi 10 gramman paino takana.
Cobra King Radspeed XB

Tässä mailassa painoruuvit eivät ole siirrettäviä, vaan ne ovat kiinteästi asetettu siten, että 20 gramman paino on takana ja 8 gramman paino edessä.
Tämä antaa paremmat spinnilukemat normaalilla mailanpäännopeudella lyöville pelaajille.
Cobra King Radspeed XD

Tätä mailaa on painotettu siten, että se tuottaa helpommin draw-kierrettä, mistä kirjain D kertoo myös nimessä.
Toisin sanoen painoa on hivenen enemmän mailan kantaosassa, mikä auttaa mailaa olemaan suorassa tai jopa sulkeutumaan hieman osumassa.
Draiverien suositushinta: 479 euroa
Väyläpuissa riittää vaihtoehtoja
Muun muassa painotuksia ja lavan kokoa muuttamalla Cobra on saanut uuteen tuoteperheeseen peräti kuusi erilaista väyläpuuta.
King Radspeed
”Perusmalli” hyville pelaajille, jossa painoa on enemmän edessä (16 g) kuin takana (7 g).
King Radspeed Draw
Anteeksiantava kantapainoinen maila, joka ehkäisee slaissikierrettä.
King Radspeed Tour
Aktiivipelaajille suunnattu maila, jonka nuppi on hieman pienempi kuin muissa mailoissa. Lisäksi lavan etuosassa on peräti 23 grammaa ekstrapainoa.
King Radspeed Big Tour
Maila on samankokoinen kuin tavallinen King Radspeed, mutta siinä on Tour-mallin tapaan siinä on 23 grammaa painoa lavan etuosassa.
Naisten King Radspeed
Naisten malli poikkeaa Radspeed-mallista siinä, että varsi on kevyempi ja mailoissa on neljä estettä enemmän nostokulmaa kuin miesten versioissa.
Väyläpuiden suositushinta: 299 euroa
Hybridit saatavilla tasapitkillä varsilla

Hybridimalleja löytyy kolme: tavallinen, tasapitkillä varsilla varustetut versiot sekä naisten malli eli King Radspeed Hybrid, King Radspeed One Hybrid ja naisten King Radzpeed Hybrid.
Väyläpuiden tapaan mailan pohjasta löytyy maakontaktia sujuvoittavat raiteet.
Hybridien suositushinta: 249 euroa
Aiempaa ohuemmat raudat

Cobra King Radspeed -raudat ovat aiempaa ohuemmat muotoilultaan ja pehmeät tuntumaltaan, mutta niiden MOI-arvosta ei ole tingitty, lupaa Cobra.
Luonnollisesti mailat on saatavilla tasapitkillä varsilla ja lisäksi naisille löytyy oma versio.
Myös näissä mailoissa on draiverin tapaan painoa kannassa ja kärjessä, mikä lisää niiden anteeksiantavuutta.
Cobran filosofian mukaan mitä anteeksiantavampi maila on, sitä pidemmälle pallo lentää.
Suositushinta (5–pw) alkaen: 749 €