Hyppää sisältöön

Väline-esittelyt entistä suuremmassa roolissa Golfmessuilla

Uudet välineet kiinnostavat golfmessuilla

Golfmessujen päälava tunnetaan tänä vuonna nimellä Ford Plaza. Se sijaitsee Cafe Balconyn edessä keskeisellä paikalla. Ford Plaza on täynnä ohjelmaa messujen jokaisena päivänä.

Perjantaina kello 12.00 käynnistyvän GoExpo 2018 -tapahtuman golfpuoli on tänä vuonna erittäin eloisa. Ford Plaza nimellä tunnettu päälava on ohjelman puolesta alustavasti lyöty lukkoon. Golfareille pyritään tarjoamaan informatiivista sisältöä – erityisesti välineistä ja opetuksesta. Nämä kaksi aihetta ovat usealle messukävijälle tärkeimmät. 

”Välineet kiinnostavat messuilla varmasti lähtökohtaisesti eniten. Uutuuksia tullaan katsomaan ja kokeilemaan. Opetuspuolella lajitietoutta ovat jakamassa muun muassa Timo Rauhala ja sensovalmennukseen erikoistunut Marko Siivonen. Luvassa on mielenkiintoisia esityksiä päälavalla – erityisesti informatiivisia”, messuvastaava Anna Lindqvist kertoo. 

Messujen jokaisena päivänä päälavalla esiintyvät välinemerkeistä Wilson, PXG, Ping, Callaway, Srixon ja Cobra. Välinemerkit myyvät Suomessa tavaroitaan hyvässä sovussa, vaikkakin kilpailua luonnollisesti on. Cobra Puman edustaja Suomessa, Tuukka Mäkinen on hyvillä mielin ennen perjantaina käynnistyvää tapahtumaa. 

”Messut on välinemerkeille luonnollisesti yksi vuoden tärkeimmistä tapahtumista. Siellä herätetään kiinnostusta, vaihdetaan kuulumisia ja myydään välineitä. Rangella välinemerkit pitävät majaansa vierekkäin – enemmän se on meille mukava tapahtuma tavata toisiamme kuin mitään hampaat irvessä kilpailua”, Tuukka kertoo. 

Suomalaiset klubigolfarit ovat Tuukan mukaan yllättävänkin merkkiuskollisia. Samat naamat tulevat messuilla hypistelemään uutuuksia vuosi toisensa jälkeen. 

”Nämä taitavat olla omalta osaltani seitsemännet messut. Suuri osa asiakkaista on jo melko hyviä tuttuja. Väitän, että tosi moni suomalainen golfari on valinnut oman merkkinsä ja etsii lähtökohtaisesti välineitä siltä merkiltä. Toki toiset uutuudet lyövät paremmin läpi kuin toiset ja ei messuilla pahalla katsota, vaikka joku tuttu asiakas menisikin hakemaan vaikka TaylorMaden uutuuden bägiinsä”, Tuukka jatkaa. 

Mäkinen on myös yksi välinemerkkien edustajista, jotka tulevat esittelemään tuotteitaan Ford Plazalla. Onko kyseessä tarkkaa tähtitieteellistä lukemien esittelyä, vai minkälaisesta showsta on kysymys? 

”Yritämme tuoda esittelyissä esille paitsi uutuuksia spekseineen ja tarinoineen. Cobra Puman osalta brändi on todella tärkeä palanen yritystoimintaa. Haluamme jatkuvasti olla innovatiivisia, värikkäitä ja yllättäviä. Siitä esimerkkinä ovat muun muassa värimaailmat mailoissa, tasapitkät raudat ja viimeisimpänä Arcos -sovellus vakiovarusteena mailoihin, jolla saa dataa lyönneistä kesken kierroksen”, Tuukka kertoo. 

Luvassa on siis informaatiota, kuulumisia ja yleisön avoimia kysymyksiä. Esitykset ovat noin kymmenen minuutin mittaisia. GoGolfin Facebookissa arvotaan lippuja messuille! Käy siis osallistumassa kisaan.

Messuohjelma

Facebook

 

 

Etsi luettavaa