Hyppää pääsisältöön
Paul Caseyn pallo osui hyönteiseen kesken putin, mutta hän ei sitä huomannut.
Getty Images

Tässä on golfin sääntöpykälä, jota et todennäköisesti tiennyt – ei tiennyt Paul Caseykään

Tiedätkö, mitä pitää tehdä, jos pallo osuu tietoisesti eläimeen tai hyönteiseen?

Viime viikonloppuna pelatussa European Openissa kisan myöhemmin voittanut Paul Casey joutui mielenkiintoisen tilanteen eteen. Englantilainen oli allekirjoittamassa toisen kierroksen jälkeen tuloskorttiaan, kun kilpailun tuomari tuli näyttämään hänelle puhelimen ruudulta videota.

Videolla Casey oli puttaamassa palloa, kun hänen puttilinjansa poikki mönki jonkin sortin öttiäinen. Tuomari tuli Caseyn luokse, koska säännöissä sanotaan, että jos tietoisesti osuu pallolla eläimeen jollaisiksi myös hyönteiset lasketaan, lyönti pitää uusia.

"Pallo rullasi suoraan hyönteisen yli. Toivottavasti en satuttanut poloista", Casey sanoo European Tourin jakamalla videolla.

“En osunut hyönteiseen tahallinen, joten olin kuivilla”, Casey kertoo.

Casey myös myöntää, että tästä sääntötulkinnasta hänellä ei ollut tietoa.

“Muurahaiset, ötökät ja kovakuoriaiset, meidän pitää suojella niitä”, Casey sanoo sympaattisen videon lopuksi.

European Tour on katsottavissa suorana Viaplayltä ja Viasatilta

GoGolf suosittelee