Mitä yhteistä on Viktor Hovlandilla, Miguel Ángel Jiménezillä, Ian Poulterilla, Tyrrell Hattonilla ja nyt myös Sami Välimäellä?
No, ainakin se, että kaikki ovat huippugolfareita, jotka osallistuvat tällä viikolla European Tourin Saudi International -kisaan ja joille maksetaan siitä, että he pitävät ranteessaan Audermars Piguet -merkkistä arvokelloa.
Välimäki kertoi liittymisestään sveitsiläisen kellovalmistajan brändilähettilääksi alkuviikosta Instagramissa. Kuvassa hän poseeraa brändin tuote ranteessa ja logo hihassa.
"Olen iloinen siitä, että olemme aloittaneet yhdeistyön Audemars Piguetin kanssa. Unelmat käyvät toteen", hän kirjoitti päivityksen yhteyteen muutaman emojin höystämänä.
Valokuvista päätellen Välimäen ja Audemars Piguetin yhteistyö alkoi tämän kauden alussa, sillä jo Abu Dhabi Championshipissä Välimäen pelipaidan hihaan oli brodeerattu kellomerkin logo.
Audemars Piguetin kellot eivät ole mitä tahansa aikarautoja, sillä sen valmistama kello maksaa helposti suomalaisen keskipalkan verran – vuodessa ja bruttona. Tietyistä malleista voi joutua pulittaa jopa neljännesmiljoonan.
Esimerkiksi golfmaailmassa varsin näkyvästi esiintyvään Rolexiin verrattuna Audermars Piguetin kellot ovat huomattavasti kalliimpia, vaikka merkki ei ole yhtä tunnettu suuren yleisön silmissä.
Suurempi hinta selittyy pitkälti kahdella asialla: Audemars Piguetiä pidetään Rolexia prestiisimpinä brändinä, ja se valmista vuosittain huomattavasti vähemmän kelloja kuin Rolex.
Audemars Piguet'n perustivat vuonna 1875 Jules Louis Audemars ja Edward Auguste Piguet. Se on viimeinen kelloja valmistava perheyritys, joka on edelleen yrityksen perustaneiden perheiden omistuksessa.
Merkin tunnetuin kellomalli on lähes 50 vuotta sitten julkaistu Royal Oak.
Mitä mieltä olit artikkelista?