Hyppää sisältöön

Nordcenterin näkymät entistä parempia – Freamin seitsemäs avautuu merelle

Oksiston karsiminen väylää ja merta erottavista puista paransi entisestään Fream-kentän seitsemännen maisemia

Pelaajamäärissä on lähes 20 prosentin kasvua alkukaudesta, Nordcenterin uudessa vierasvenesatamassa koreili tiistaina huippupurjekuunari Svanhild.

Nordcenterin kaksi kenttää ovat olleet edellisten vuosien tapaan erittäin hyvässä kunnossa jo kauden alkuvaiheilta. 

Heinäkuu on Raaseporissa perinteisesti kentän ja palveluiden osalta kiireisintä aikaa. Melkoinen osa osakkkaista ja pelioikeuden vuokraajista asuu  pääkaupunkiseudulla ja omistaa tai vuokraa golfkautensa ajaksi kakkosasunnon kentän alueelta tai lähiseudulta.

Fream-kentän 14:s  haastaa pelaajan reilulla tavalla mittaamaan osaamisensa tasoa.

Fream-kentän 14:s haastaa pelaajan reilulla tavalla mittaamaan osaamisensa tasoa.

Heinäkuussakin kentillä on melko hyvin tilaa, jollei ole pakonomaista tarvetta lähteä kierrokselle aamupäivän kiireisimpinä tunteina.

”Hyvä alkukausi meillä on ollut. Kierrosmäärien kasvu on vajaat 20 prosenttia edelliskauteen, se jakaantuu tasaisesti omien ja vieraspelaajien osalle”, kertoo ensimmäistä vuottaan Norcenterissa työskentelevä toimitusjohtaja Antti Ahti.

Nordcenterin golftuote on hyvässä kunnossa. Kahden toisistaan virkistävästi poikkeavan kentän  lisäksi tarjolla on ensiluokkaiset harjoitusolosuhteet sekä pieni, mutta tavanomaista tasokkaampi par-3 kenttä.

Klubitalo ja koko miljöö jättävät kävijään lähes aina positiivien muistijäljen. Ravintolan lounas on hinta-laatusuhteessa parhaiden joukossa koko maassa, eikä kentillä ole kasvusta huolimatta ruuhkaa.

Freamin seitsemännen näkymät paranivat

Kentistä ensimmäisenä valmistunut ja vaikeampi, Ronald Freamin luomus, on edelleen käsite kun listataan Suomen haastavimpia kenttiä. Ensimmäisen ison remonttinsa jälkeen se on asteen inhimillisempi, mutta edelleen mäkisyytensä johdosta monille pelaajille raskas kävellä.

Benz on kentistä pelatumpi ja näin varmasti tulee olemaan jatkossakin.

Antti Ahti heittää ilmaan varsin ennakkoluulottoman kehityssuunnitelman Freamin raskaan alkupään osalle.

Antti Ahti ehti ennen Nordcenteriin siirtymistään työskennellä toistakymmentä vuotta Aurinko Golfin toimitusjohtajana.

Antti Ahti ehti ennen Nordcenteriin siirtymistään työskennellä toistakymmentä vuotta Aurinko Golfin toimitusjohtajana.

”Mielestäni yksi ratkaisu olisi tuoda golfauto pelaajien tarjolle raskaimman vaiheen ajaksi. Auton voisi ottaa  Freamilla alleen nelosen tiillä ennen jyrkkää mäkeä ja palauttaa sen seitsemännen puolivälissä. Uskon, että tämä toisi lisää pelaajia Freamille myös oman jäsenistömme ulkopuolelta”, Ahti kertoo ajatuksestaan, jonka toteuttamisesta ei vielä ole tehty päätöstä

Seitsemäs väylä on tällä kaudella saanut entistäkin merellisemmät näkymät. Kenttämestari  Staffan Lundmark henkilökuntansa kanssa on karsinut muutamasta väylän ja meren välissä sijaitsevasta puusta oksia, näkymä on parantunut todella paljon edukseen.

Lisää majoituskapasiteettia ja kakkosasuntoja

Golfyhtiön päällimmäinen tavoite on,  että Nordcenterin vakioasiakkaiksi saataisiin jopa  500 uutta maksavaa osakasta tai pelioikeudenvuokraajaa.

”Olemme tehneet aktiivista markkinointityötä omalla talousalueellamme esimerkiksi urheiluseurojen ja muiden yhteisöjen  kanssa. Tätä työtä pitää kehittää ja monipuolistaa.” 

”Oleellista on  saada alueelle lisää asukkaita muualta Suomesta, etenkin pääkaupunkiseudulta resortin alueelle, sekä sen lähettyvillä myynnissä oleville tonteille. Myynnissä olevat asunnot vaihtavat nopeasti omistajaa. Tilanne paranee vuosien saatossa, tontit, joita on yhteensä lähes sata kahdessa eri kohteessa saavat asukkaansa”, Ahti ennustaa.

Vierasvenesatama tuo uuden ulottuvuuden

Nordcenterin resortin alueelle, noin 200 metrin päähän kakkkosen tiiauspaikasta avattiin juhannnuksen jälkeen vierasvenesatama. Sen palveluja hallinnoi Golfyhtiö, varaukset tehdään caddiemasterille.

Tiistaina satamassa vieraili Suomen ainoa purjehtiva raakapurjelaiva Svanhild, ja aluksen 14 asiakasta jotka kuskattiin golfautoilla klubitalolle ja kierroksen jälkeen takaisin.

Puutavaraa ja hiekkaa aiemmin kuljettanut Svanhild muutettiin 1970-luvun alussa matkustaja-alukseksi, jossa on seitsemän hyttiä.

Puutavaraa ja hiekkaa aiemmin kuljettanut Svanhild muutettiin 1970-luvun alussa matkustaja-alukseksi, jossa on seitsemän hyttiä.

”Oli hieno näky ja pelaajilta saamamme palaute myöskin positiivista. Toivomme tietysti näkevämme Svanhildin, muita laivoja sekä veneitä vieraanamme tiiviiseen tahtiin. Tämä palvelu antaa meille uuden ulottuvuuden vieraspelaajien houkuttelemiseksi”, Ahti myhäilee.

Ilonaiheena ja tärkeänä osana pelaajamäärän kasvuun hän näkee myös vieraspelaajien aiempaa runsaamman majoittumisen Nordcenterissa tarjolla oleviin huoneisiin, joita on nykyisellään 11.

Nordcenterin Fream avattin kaudella 1988. Kenttä ja palvelut saavat jatkuvasti syystäkin paljon kehuja, mutta vakioasiakkaiden määrän lisääminen on haaste, jonka ratkaisemiseksi yhä etsitään ratkaisua

”Markkinoinnilla ja viestinnällä meidän on syytä avata entistä selkeämmin niitä kaikkia muitakin palveluita joita Nordcenter sekä läheinen Fiskarsin kylä tarjoavat. Liian harva golfari ja kakkosasuntoa hankkiva on käynyt tunnelmaamme kokemassa”, Antti Ahti tiivistää viestinsä.

Nordcenteria voi lämpimästi suositella yhden tai kahden päivän mittaisen retken kohteeksi.  Molempien kenttien pelaaminen samalla matkalla antaa kokonaisvaltaisemman kuvan golfkeskuksen ja sen palveluiden luonteesta  Läheinen Fiskarsin ruukkikylä on myös suositeltava käyntikohde.

Nordcenter, kotisivut

Etsi luettavaa