Hyppää sisältöön

Kaksi golfmatkatoimistoa yhteistyöhön: ”Golfmatkailu loppunut kuin seinään”

Golfpassi toimii jatkossa myös Supergolf Travelin vastuullisena matkanjärjestäjänä.

Golfpassi ja Supergolf Travel yhdistävät voimiaan. Korona-aika on ollut mollivoittoista myös golfmatkailulle.

Golfpassi Oy ja Supergolf Travel yhdistävät voimiaan. Yhteistyön tarkoituksena on jatkaa vahvempana, kun golfmatkailu koronan jälkeen taas normalisoituu, yritykset perustelevat tiedotteessaan.

Golfpassi keskittyy tulevaisuudessakin golfmatkojen tarjoamiseen ja jatkossa tuottaa myös Supergolf Travelin nimikkomatkat toimien myös niiden vastuullisena matkanjärjestäjänä. Supergolf puolestaan keskittyy pelikierrosten myymiseen golfkentille.

Salaisuus ei ole se, että vaikka golfala kuuluu muuten koronaepidemian voittajiin taloudellisessa mielessä, golfmatkailu on ollut keväästä lähtien pysähdyksissä.

”Korona on koetellut koko maailmaa moukarin tavoin ja kovaa iskua on ottanut erityisesti koko matkailuala. Tämä on osunut isosti myös suomalaiseen golfmatkailuun. Suosikkigolfkohteet Välimeren maissa ovat kohdannet koronan kovemmin kuin moni muu maa, kaukomatkailusta puhumattakaan. Samalla kun valtaosa golfmatkatoimistojen asiakkaista ovat varttuneempaa väestöä, jotka kuuluvat taudin riskiryhmään, on golfmatkailu loppunut kuin seinään”, tiedotteessa kerrotaan.

Vuonna 2019 Golfpassin liikevaihto oli 3,8 miljoonaa euroa, ja se kuului liikevaihdollisesti mitattuna Suomen suurimpien golfmatkatoimistojen joukkoon. Sastamalainen yritys toteutti golfmatkoja noin 3 000 matkustajalle. Ohjattuja matkoja oli useita kymmeniä.

”Odotan innolla yhteistyötä Supergolfin kanssa ja uskon vahvasti, että voimme tarjota laajan ja monipuolisen matkavalikoiman sekä joustavan ja tasokkaan palvelukonseptin kaikille Supergolf Travelin entisille ja tuleville asiakkaille. Lisäksi näen monia uusia mahdollisuuksia erilaisiin yhteisiin markkinointi- ja viestintätoimenpiteisiin”, Golfpassin toimitusjohtaja Juha Passi kertoi tiedotteessa.

Supergolfin ydinliiketoimintaa on golfkierrosten myynti suomalaisille golfkentille. Vuonna 2004 perustettu yritys laajeni sittemmin golfmatkailuun.

”Yhdistymällä Golfpassin kanssa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme huomattavasti laajemman valikoiman matkakohteita ja matkatyyppejä isomman volyymin tarjoamin hyödyin”, Supergolfin toimitusjohtaja Jari Koski sanoi.

Kosken ja Passin mukaan keskustelua yhteistyön aloittamisesta on käyty myös ennen koronaepidemiaa, mutta nyt aika oli kypsä laittaa hynttyyt yhteen.

Etsi luettavaa