Hyppää pääsisältöön
Minea Blomqvist-Kakko oli Golfmessujen vetonauloja. Minni ja Roope Golfschoolin esitykset keräsivät lauantaina ja sunnuntaina paljon yleisöä.
Hanna Latvanen

Golfmessut suuri menestys – Golfbuumi pyyhkäisi Pasilan yli viikonloppuna

 GoExpo keräsi yli 44 000 liikunnasta ja ulkoilusta kiinnostunutta vierailijaa. Erityisen vilkasta oli Golfmessuilla, joka on yksi GoExpon vetonauloista.

VIIME VIIKONLOPPUNA järjestetty GoExpo Golf kasvoi tänä vuonna merkittävästi viime vuoteen verrattuna. Kasvua oli sekä kävijä- että näytteilleasettajien määrässä.

Vilkkain messupäivä oli lauantai, jolloin GoExpossa vieraili yli 20 000 ihmistä. Kolmen päivän aikana messuilla kävi yli 44 000 ihmistä, kun viime vuonna messuilla vieraili yhteensä noin 36 000 kävijää.

Golfmessut on monelle pelaajalle lähtölaukaus uuteen kauteen, ja tänä vuonna vierailla riitti nähtävää. Näytteilleasettajia oli yli 120 eli selvästi enemmän kuin vuotta aiemmin.

golfmessut_2019_kytaja.jpg

Kytäjä ja muut kotimaiset kentät olivat vahvasti edustettuina Golfmessuilla.
Kytäjä ja muut kotimaiset kentät olivat vahvasti edustettuina Golfmessuilla.
Hanna Latvanen

KOTIMAISIA GOLFKENTTIÄ oli mukana 30. Myös ulkomaiset golfmatkakohteet ja suuret välinemerkit olivat vahvasti esillä.

Moni messuvieras tuli messuille hankkimaan kierroksia ja välineitä. Se näkyi siinä, että monet näytteilleasettajat rikkoivat myyntiennätyksiään.

”Mahtavaa nähdä, kuinka koko toimiala puhaltaa yhteen. Vaikuttaa, että olemme saaneet synnytettyä yhdessä aikamoisen golfbuumin”, GoGolfin toimitusjohtaja Hanni Tyry sanoo.

Messuilla oli vahvasti esillä Suomen Golfliitto, jonka raikkaalla Suomi Golf by Golfliitto -osastolla kävi kuhina koko messujen ajan.

”Golfareita kiinnostivat sankoin joukoin myös uudet säännöt ja eBirdien tasoituspäivitys. #muntapapelata-lavalla kuultiin innostavia tarinoita erilaisista tavoista harrastaa. Golfin messualue oli hieno torimainen yhteisö, jossa varmasti kaikki kävijät viihtyivät”, Suomen Golfliiton puheenjohtaja Hanna Hartikainen kertoi.

KANTAR TNS:N tekemän kävijätutkimuksen mukaan 60 % kävijöistä tuli GoExpoon tutustumaan eri lajeihin. Golfmessuilla kipinää uusille pelaajille oli sytyttämässä Golfliitto omalla uusille harrastajille tarkoitetulla Rakastu golfiin -osastollaan.

”Temppuradalla uusia ihmisiä rakastutettiin golfiin ja isona vetonaulana toimi ainutlaatuinen Tokion olympiagolf-matkan arvonta”, Hartikainen iloitsi.

Golfmessut järjestää yhteistyössä GoGolf-konserniin kuuluva Golfresepti ja Messukeskus, jotka solmivat viikonvaihteen aikana kolmen vuoden jatkosopimuksen Golfmessujen järjestämisestä.

GoGolf suosittelee