Hyppää sisältöön

GoGolfin kävijämäärä rajussa kasvussa – maaliskuu kaikkien aikojen vilkkain kuukausi

GoGolfin mediaperheeseen kuuluvat muun muassa lehti

GoGolf tavoitti maaliskuussa Google Analyticsin mukaan lähes 90 000 golfaria.

GoGolfin kävijämäärät jatkoivat kovaa kasvua alkuvuonna. Tammi-maaliskuun aikana kasvu edelliseen vuoteen nähden eri kävijöissä oli lähes 50 prosenttia (47,4 %). Istuntojen määrä kasvoi samaan aikaan 55 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna.

Kasvu oli voimakasta alkuvuoden jokaisena kuukautena, mutta erityisen ilahduttavaa luvuissa on se, että maaliskuussa GoGolf rikkoi kaikkien aikojen kävijäennätyksen.

”Sivustollamme kausivaihtelut ovat verrattain pieniä. Vaikka golf on leimallisesti kesälaji, pelaajia kiinnostaa GoGolfin tarjoama mielenkiintoinen golfsisältö tasaisesti ympäri vuoden”, GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen sanoo.

Viime vuonna GoGolfin vilkkain kuukausi kävijämäärällä mitattuna oli elokuu. Tuohon verrattuna maaliskuussa 2020 kasvua eri kävijöissä oli lähes 10 prosenttia ja istunnoissa peräti 21 prosenttia. Google Analyticsin mukaan GoGolfin sivustolla vieraili maaliskuun aikana noin 89 000 eri kävijää.

”Tavoitimme suuren osa suomalaisista golfareista. Näihin kävijälukuihin pitää tietenkin olla tyytyväinen, mutta maha ei ole vielä täynnä”, Miettinen sanoo.

Maaliskuun kasvuluvut olisivat voineet olla suuremmatkin, sillä Sami Välimäen upea voitto European Tourilla yhdistettynä GoGolfin verkkokaupan kuormittumiseen messutarjousten suuren kysynnän vuoksi kaatoi sivuston maaliskuun alussa.

”Meiltä jäi sivuston kaatumisen vuoksi aika paljon kävijöitä saamatta”, Miettinen kertoo.

Maaliskuun lukuja nosti myös parhaillaan käynnissä oleva koronakriisi, jolla on suuret vaikutukset myös golfalaan eri puolella maailmaa. Aihe kiinnostaa GoGolfin lukijoita.

Kustannustehokasta brändinrakennusta

Kävimäärän kasvu tekee GoGolfista myös aiempaa kiinnostavamman median mainostajalle.

”GoGolf tavoittaa ostovoimaisen kohderyhmän, joka on erittäin sitoutunut. Olemme ansainneet golfareiden luottamuksen, sillä myös meidän verkkokaupan asiakas- ja myyntimäärät kasvavat systemaattisesti”, sanoo GoGolfin toimitusjohtaja Mikael Hästbacka.

”Mainostajille tarjoamme innovatiivisia ratkaisuita, jotka tavoittavat elinvoimaisen kohderyhmän”, hän muistuttaa. 

Hästbackan mukaan koronakriisin aikana voikin olla iskun paikka, jos haluaa lisätä oman yrityksen tunnettuutta.

”Vallitsevassa poikkeustilassa brändien tunnettuuden rakentaminen on juuri nyt erittäin kustannustehokasta, joka kantaa hedelmää pitkäaikaisesti. Taktiset markkinointiviestinnän muodot muuttuvat juuri nyt kuukauden aikana nopeammin, kuin kolmen viime vuoden yhteensä.”

Etsi luettavaa