Hyppää sisältöön

GoGolfilla kasvun vuosi – uusi lehti ja sivulatauksien määrä lähes tuplaantui

GoGolfin lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

GoGolf jatkui kasvuaan viime vuonna. Sivulatausten määrä nousi 87 prosenttia vuoteen 2015 verrattuna.

GoGolfille vuosi 2016 tarkoitti kasvua. GoGolf.fi-sivuston kaikki kävijämittarit näyttivät vihreää, kasvua tuli siis jokaisella osa-alueella.

Eniten kasvoi sivulatauksien määrä. Kun vuonna 2015 GoGolfin sivulatauksia kertyi 1,25 miljoonaa, viime vuonna sivuja ladattiin peräti 2,3 miljoonaa kertaa. Tästä iso kiitos kuuluu ahkeralle uutistyölle ja uudistuneelle sivustolle, jonka käytettävyys esimerkiksi mobiililaitteissa parani huomattavasti vanhaan sivustoon verrattuna.

Myös istuntojen keskimääräinen kesto piteni, istuntojen määrä nousi ja käyttäjämäärä kasvoi. Vuonna 2016 GoGolfin sivuilla vieraili peräti 223 000 käyttäjää. 

Uutistyötä terävöitetty

GoGolfin päätoimittaja Jussi Miettinen on tyytyväinen Google Analyticsin antamiin lukuihin.

”Olemme terävöittäneet uutistyötämme ja reagoineet uutisiin ja suomalaisia pelaajia kiinnostaviin golfilmiöihin nopeasti. Lukijamme ovat palkinneet työn vierailemalla sivuillamme aiempaa ahkerammin ja lukemalla entistä enemmän juttujamme”, Miettinen sanoo.

Viime vuonna GoGolfin verkkosivusto uudistui ja GoGolf julkaisi myös uuden lehden. GoGolf-lehden ensimmäinen numero ilmestyi kesäkuussa ja toinen marraskuussa. Päätoimittaja Miettinen on tyytyväinen siihen, että vaikka lehti vei toimitukselta paljon aikaa, verkkosivujen kävijämäärät jatkoivat kasvuaan.

”Myös lehti on otettu erittäin hyvin vastaan. Lukijoilta ja yhteistyökumppaneilta saatu palaute on ollut erittäin rohkaisevaa”, Miettinen sanoo.

Tänä vuonna neljä lehteä

Vuonna 2017 ilmestyy neljä GoGolf-lehteä. Vuoden ensimmäinen numero tulee parahiksi Golfmessuille, jotka järjestetään 17.-19. maaliskuuta Messukeskuksessa.

Koska kasvuvauhti on ollut kova, GoGolf on palkannut uusia työntekijöitä. Yrityksessä ovat hiljattain aloittaneet toimittaja-kuvaaja Aleksi Tuomola ja asiakkuusvastaava Jonna Vaarmala.

Tuomola on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden kandidaatti Tampereen yliopiston journalistiikan ja viestinnän koulutusohjelmasta. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Suomen Tietotoimistossa, Savon Sanomissa ja Suomen Golflehdessä. Golfia Aleksi on pelannut lähes 20 vuotta, ja hänen tasoituksensa on 3,4.

GoGolfin myyntiä vahvistaa Jonna Vaarmala, joka opiskelee myyntiä Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa. Golfala on tullut Vaarmalalle tutuksi paitsi oman harrastuksen myötä myös caddiemasterin tiskin takana. Viime kesänä Jonna työskenteli Peuramaalla.

Tänä vuonna neljä golfkiertuetta

Aiemmin syksyllä GoGolf palkkasi Anna Lindqvistin, jonka päävastuualueena on tapahtumien järjestäminen. Aiemmin Anna työskenteli naantalilaisen Aurinko Golfin palvelupäällikkönä.

Ensi kesänä GoGolf järjestää neljä golfkiertuetta eli yhteensä noin 40 golftapahtumaa pääyhteistyökentillään. Golfkiertueiden järjestäminen on GoGolfille uusi iso ponnistus ja yhteistyökumppanuuksien myynti niihin on käynnissä.

GoGolfin toimitusjohtaja Hanni Tyry sanoo, että kiertueet ovat yrityksille hyvä tapa tavoittaa eri kohderyhmiä.

”Kiertueiden lisäksi yritykset saavat näkyvyyttä GoGolfin eri kanavissa eli lehdessä, netissä ja sosiaalisessa mediassa. Olemme kasvaneet aika kovaa tahtia. Esimerkiksi uutiskirjeen tilaajia on jo lähes 40 tuhatta. ”, Tyry sanoo.

Tyry mainitsee erikseen myös GoGolfin Facebook-sivuston ja siinä toteutetun Joulukalenteri-kampanjan.

”Olemme golfalan toimijoista ylivoimaisesti suurin Facebookissa Suomessa. Joulukalenterin yksittäinen luukku tavoitti parhaimmillaan yli 70 000 ihmistä. Jatkamme tänä vuonna vastaanlaisten sisältömarkkinointikampajoiden tekoa”, Tyry sanoo.

Tyry iloitsee myös siitä, että kaikki viimevuotiset pääyhteistyökumppanit ovat jatkamassa myös tänä vuonna.

”Mukavaa jatkaa tuttujen tahojen kanssa. Se kertoo siitä, että olemme tehneet asioita oikein. Mutta jos kiinnostusta riittää, voisimme ottaa yhden pääyhteistyökumppanin lisää”, Tyry vinkkaa.

Verkkokaupan kasvu jatkuu

Tänä vuonna GoGolf kehittää entisestään myös verkkokauppaansa, joka tuotiin markkinoille viime vuonna. Se keräsi heti kiitettävää kiinnostusta.

GoGolf myy verkkokaupassa omia ja yhteistyökumppaniensa tuotteita, kuten green feetä, green fee -paketteja, golftreenejä, golfmatkoja ja jäsenyyksiä.

”Viime vuosi oli ensimmäinen verkkokaupalle. Nyt kun ihmiset ovat oppineet käyttämään sitä, uskomme yhä useamman jäsenemme ostavansa tänä vuonna pelaamisensa tai golfmatkansa sitä kautta”, GoGolfin operatiivinen johtaja Sebastian Solomon sanoo.

Etsi luettavaa