Cobran SpeedZone -mallisto myyntiin tammikuussa
Cobra tuo markkinoille uusia SpeedZone-draivereita, väyläpuita, hybridejä sekä rautoja.
Cobra tiedotti marraskuussa, että viime vuonna julkaistua F9 Speedback -mallistoa seuraa uusi King SpeedZone -mailasarja. Tammikuussa myyntiin tulevaan mallistoon kuuluu kaksi erilaista draiveria, kolme väyläpuuta, hybridi sekä kahdet raudat.
Mallistoa kehittäessään Cobra on tehnyt pitkään yhteistyötä Bryson DeChambeaun ja Rickie Fowlerin kanssa. Cobran nimekkäät tallipelaajat ovat auttanut erityisesti SpeedZone-draivereiden suunnittelussa.
Cobran uudet draiverit: King SpeedZone ja SpeedZone Xtreme
Cobran uudet draiverit ovat suunniteltu maailman nopeimpien kilpa-autojen ominaisuuksien innoittamana, aivan kuten viimevuotiset Speedback-mailat.
SpeedZone on hyvän pelaajan draiveri. Se näyttää perinteiseltä mailalta, ja sillä voi helpommin muokata lyöntejä, kun taas SpeedZone Xtreme tarjoaa anteeksiantavuutta. Mailassa on suurempi osuma-alue kuin toisessa uutuudessa, ja pallon luvataan lentävän sillä pitkälle, vaikka ei osuisikaan ihan keskelle lapaa.
Draiverit on saatavilla kahdella eri värillä: kiiltävä musta-keltainen sekä matta musta-valkoinen. Perinteisen muotoista SpeedZone-draiveria myydään 9- ja 10,5-asteisina. SpeedZone Xtreme -draiveri on saatavilla puolestaan 9-, 10,5- sekä 12-asteisina. Xtreme-mallista on myös naisten versio, joka on 12.5-asteinen ja väriltään musta-ruusukulta
Väyläpuut: King SpeedZone, King SpeedZone Tour sekä King SpeedZone Big Tour
Uusien väyläpuiden ulkonäkö on hiukan erilainen tänä vuonna. Väyläpuiden pohjissa on Cobran mailoista tutut kiskot, jotka auttavat mailaa pysymään vakaana osuma-alueella. Nupin yläosassa on käytetty materiaalina hiilikuitua, joka säästää 10 grammaa painoa. Paino on siirretty lavan alaosaan, joka puolestaan parantaa mailan anteeksiantavuutta.
Tavallisella SpeedZone -väyläpuulla (3, 5 ja 7) on paino mailan takaosassa ja matalampi pinta, joka sopii korkeammalle lyönnille. SpeedZone Tour (3 ja 4) on pienempi kooltaan, ja sen lentokaari on porautuvampi. SpeedZone Big Tour -väyläpuulla (12-15) on taas suurin muoto korkealle lyönnille ja suurelle spinnille.
Hybridi: Speedzone
SpeedZone-hybridissä on mattapintainen nuppi, joka eroaa draivereiden ja väyläpuiden kiiltävästä nupista. Hybridi on saatavana myös tasapitkinä varsina. Kokonaismuotoilu on hiukan suurempi kuin perinteisissä hybrideissä.
SpeedZone Variable Length -hybridin saa 17-, 19-, 21- ja 24-asteisina. SpeedZone One Length hybridin nostokulmavaihtoehdot ovat 19, 21 ja 24 astetta.
Raudat: SpeedZone Variable length sekä SpeedZone One-Length
Uusissa SpeedZone-raudoissa on matala painopiste, mikä lisää niiden helpoutta. Painopisteen madaltaminen onnistui siten, että mailan yläreunassa on hiilikuitua teräksen sijaan.
Lisäksi Cobra korostaa, että SpeedZone-raudat ovat anteeksiantavia. Pitkissä raudoissa (4–6) on V-urat, jotka vähentävät spinniä, keskiraudoista (7–pw) löytyy puolestaan U-urat, jotka tehostavat spinniä, kun taas wedgeissä (GW ja SW) on normaali wedge ura, joka lisää spinniä greeneillä.
Hinnat:
- Draiverit: SpeedZone ja SpeedZone Xtreme 449 €
- Väyläpuut: King SpeedZone, King SpeedZone Tour sekä King SpeedZone Big Tour 299 €
- Hybridi: SpeedZone Variable Length sekä SpeedZone One Length 229 €
- Raudat: SpeedZone Variable length sekä SpeedZone One-Length 749 €
Lisätietoa mailoista: Cobragolf.com