Hyppää sisältöön

Suomalaisbrändi näkyy sadoille miljoonille tv-katsojille Ryder Cupissa

Golftraveller näkyy kuvan oikeassa yläreunassa.

Tänä vuonna perustettu suomalaismatkatoimisto saa huikeaa televisionäkyvyyttä Ryder Cupissa. Euroopan ja Yhdysvaltain välistä ottelua arvioidaan seuraavan peräti puoli miljardia televisiokatsojaa.

Ryder Cupissa yritykset eivät näy samalla tavalla kuin yleensä urheilukisoissa. Esimerkiksi tapahtuman pääyhteistyökumppanien logot ovat esillä varsin pieninä ja hillittyinä.

Uusi suomalainen matkatoimisto Golftraveller näkyy kuitenkin tämänvuotisessa Ryder Cupissa ennennäkemättömällä tavalla, sillä aikaisemmin suomalainen yritys ei ole ollut esillä maailman suurimmassa golftapahtumassa.

Golftraveller on vuokrannut turnauksesta vip-teltan, jonka seinään yrityksen nimi on painettu suurin kirjaimin. Kansainvälisille markkinoille suuntaava yritys on jo saanut kosolti televisioaikaa kisoissa.

Teltta siellä missä tapahtuu

Golftravellerin vip-teltta sijaitsee kahdeksannella reiällä eli samalla, jossa tehtiin torstaina eräänlaista Ryder Cup -historiaa, kun Henrik Stenson kutsui katsomosta viheriölle näyttämään puttaustaitojaan eurooppalaisten epäonnistumisille ilkkuneen katsomohäirikön.

Katsoja, jonka nimi on David Johnson, upotti putin, jonka jälkeen videot tapahtuneesta lähtivät leviämään sosiaalisessa mediassa. ”Legenda” oli syntynyt.

Täällä Yhdysvalloissa mies on saanut huikean määrän julkisuutta ja siinä samalla myös pieni suomalainen matkatoimisto.

Nettivideolla yrityksen logo näkyy kuvan yläkulmassa, kun Johnson keskittyy puttiinsa ja laittaa sen sisään. Rory McIlroyn kännykkäkameralla kuvattua pätkää on pyöritetty lukemattomia kertoja myös paikallisissa televisiolähetyksissä.

Avauspäivänä nelinpelinottelujen yhteydessä Golftravellerin logo näkyi useaan otteeseen myös televisiokuvissa, kun Yhdysvaltojen ja Euroopan eliittipelaajat ottivat mittaa toisistaan reiällä. Esimerkiksi Ruotsin Henrik Stenson oli lähellä tehdä hole-in-onen juuri kyseisellä reiällä.

Näkyvyys tuli ”kaupan päälle”

Golftraveller-yrityksestä omistaa osan golfmatkoja järjestävä Golfresepti, jonka toimitusjohtaja Markku Nord on tuonut Suomesta Ryder Cupiin vajaan 30 hengen ryhmän.

Lisäksi hän isännöi työntekijöidensä kanssa myös eurooppalaisia vieraita, joten kiirettä on piisannut. Ryhmän ohjelmaan kuuluu Ryder Cupin seuraamisen lisäksi myös golfkierroksia Minneapoliksen lähtistöllä sijaitsevilla golfkentillä.

”Kaiken tämän hässäkän keskellä tuo tuntuu ihan hyvältä”, sanoo Nord, joka kuuli massiivisesta televisionäkyvyydestä ensimmäistä kertaa GoGolfilta.

Golftraveller on erikoistunut golfmatkoihin ja -elämyksiin merkittävien golftapahtumien, kuten Ryder Cupin ja major-turnausten yhteydessä. Tämän vuoden Ryder Cup on yrityksen ensimmäinen ponnistus kansainvälisillä markkinoilla. Seuraavaksi on vuorossa ensi kevään Masters Tournament Augustassa.

”Ideana on järjestää ihmisille once in a lifetime -kokemuksia isojen kisojen ympärillä”, Nord valottaa.

Esimerkiksi Ryder Cupissa on mukana asiakkaita Saksasta, Itävallasta, Sveitsistä ja Englannista.

”Vuoden 2018 Ryder Cupiin Ranskaan tuotamme matkoja myös jenkeille”, Nord sanoo.

Sen vuoksi Golftraveller on kutsunut täksi päiväksi kisaan myös Minnesota Wildin organisaation. Tämä on yksi tapa tehdä yritystä ja sen palveluja tunnetuksi Yhdysvalloissa. ”Kaupan päälle” tulleesta televisionäkyvyydestä ei ole haittaa asiassa.

Golftravellerin sivut löytyvät osoitteesta: www.golftraveller.com

 

 

Etsi luettavaa