Hyppää sisältöön

Ovatko tässä vuoden trendikkäimmät golfkengät? Kaksi tunnettua ja täysin erilaista pohjoismaalaista brändiä loivat yhdessä kenkämalliston

Eccon ja J. Lindebergin yhteistyömalliston ensimminen kengämalli näyttää tältä. KUVA: ECCO GOLF

Ecco ja J. Lindeberg ovat lähes vastakohtia toisilleen, ainakin mitä tulee brändien mielikuvaan. Silti ne loivat yhdessä uuden kenkämalliston, josta saatiin esimakua tänään.

Mitä mielikuvia sinulle tuo Ecco? Entäpä vastaavasti J. Lindeberg? Voisin melkein väittää, että hyvin erilaisia.

Vaikka tanskalainen Ecco onkin jo pitkään taistellut pääsemisestä eroon maineestaan funktionaalisten terveyskenkien valmistajana, ei sitä voi missään nimessä pitää edelleenkään minään nuorekkaana brändinä, vaikka tuotteet puhuvat jo eri kieltä kuin brändin mielikuva.

Toisin on ruotsalaisen J. Lindebergin laita. Merkki on luonut kaduille ja golfkentille uusia trendejä vuodesta 1997 lähtien. Se tunnetaan innovatiivisena ja nuorekkaana muotitalona, jolle golf on tärkeä tukijalka.

Siksi onkin mielenkiintoista, että juuri nämä kaksi lähtökohdiltaan varsin erilaista merkkiä yhdisiävät voimiaan ja loivat nykyisin niin kovin muodikkaan yhteistyömalliston.

Yhteisiä kenkiä on tulossa yhteensä neljä, joista ensimmäinen julkaistiin tänään. Kyseessä on lenkkarimallinen Ecco Golf Biom C4 -kenkä, jossa kaareva vetoketju edessä.

Kuten kuvasta näkyy, tämä musta-valkoinen kenkä ei sovi yhteen perinteisten vekkihousujen kanssa, vaan edellyttää nuorekasta asukokonaisuutta ylipäätään.

T

Biom C4 -malli tuli myyntiin tänään. Saatavilla sitä on rajoitettu erä, kuten tällaisissa malleissa on tapana. Kengän suositushinta on 230 euroa.

M

M

Kekseliäs yksityiskohta on, että kengät toimitetaan laatikosta, josta saa taivuttelemalla apuvälineen puttiharjoitteluun.

GoGolf on päässyt näkemään jo etukäteen muita Eccon ja J. Lindebergin yhteismalliston kenkiä. Tulossa on kolme nuorekasta, mutta täysin erinäköistä kenkää kuin Biom C4.

On selvää, että molemmat brändit hyötyvät yhteistyöstä. Esimerkiksi Eccolle tätä voi pitää suorastaan harppauksena eteenpäin pyrkimyksessä nuorentaa merkin imagoa.

Se on tärkeää, sillä golfmuoti koko ajan menossa enemmän ja enemmän urheilullisempaan suuntaan.

Etsi luettavaa