Hyppää sisältöön

TaylorMade esitteli M2-tuoteperheen klubipelaajille

M2

Taylor Made julkisti lippulaivamallisarjastaan M1:stä hieman riisutun version: M2:n. M2-tuoteperheen työkalut on suunnattu isolle massalle eli klubipelaajille. Mallisarjan mainospuheet eivät yllätä, vaan ne lupaavat klubipelaajalle lisää pituutta ja anteeksiantavuutta.

Välinevalmistajien mainospuheissa jyllää kaksi myyntiargumenttia ylitse muiden: lupaus lisämetreistä ja anteeksiantavuudesta. TaylorMade ei tehnyt poikkeusta sääntöön, kun se tiedotti uutukaisistaan eli M2-mallisarjasta.

M2-tuoteperhe sisältää draiverin, väyläpuut, hybridin ja raudat. Mailat tulevat myyntiin helmikuussa.

Metallipuiden lapa on rakennettu lukuisista eri materiaaleista. Esimerkiksi mailan hattu- tai kruunuosa on valmistettu seitsemänkerroksisesta hiilikuitukomposiittimateriaalista, eli samasta jota valmistaja käytti jo suositussa M1-mallissaan. Lavan osumapinta on titaania, joka on kevyttä ja kestävää.

 

M2draiveri

TaylorMade M2 on riisutumpi versio M1-mallista.

Materiaalin ja rakenteen hyöty on keveys, joka mahdollistaa sen, että lavan painopistettä on saatu siirrettyä jälleen hivenen alemmaksi ja kauemmaksi osumapinnasta. Näin klubipelaajan on helpompi saada pallo nousemaan ilmaan hitaalla mailanpään nopeudella.

M2 on riisuttu versio  M1:stä. Se ei esimerkiksi tarjoa aivan yhtä suuria säätömahdollisuuksia kuin lippulaivamalli. Esimerkiksi siinä missä M1:ssä lavan painotusta voi siirtää edestä taakse raidetta pitkin, M2:ssa tätä mahdollisuutta ei ole.

Klubipelaajalle tällä ei kuitenkaan ole suurta merkitystä, sillä isolla tasoituksella pelaava hyötyy siitä, että painopiste on aina enemmän lavan takaosassa.

Draiverin suositushinta on 449 euroa, väyläpuiden 279 euroa ja hybridien 229 euroa.

M2 rauta

M2-raudat sijoittuvat ns. game improvement -kategoriaan eli lavat ovat suuret ja kehäpainotteiset, jolloin isolla tasoituksellakin on helppo saada pallo ilmaan ja hyvän osuman alue on suuri.

Myös näissä mailoissa lavan painopiste on pyritty saamaan mahdollisimman alas ja kauas osumapinnasta, mikä näkyy myös ylläolevasta kuvasta: massaa on eniten alhaalla ja takana.

Lavan alaosa on sisältä ontto osumakohdan takaa, mikä tuo lapaan ns. trampoliiniefektiä. Sen ansiosta pallo lentää pitemmälle kuin ilman sitä.

Rautasetti irtoa teräsvarrella 849 eurolla. Grafiittivarsista joutuu pulittamaan 150 euroa enemmän eli tonnin verran.

Etsi luettavaa